Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2014 19:58

Nu är högsommarvärmen här igen.

Det var nästan i varmaste laget för hundarna idag i skogen.


Jag la två spår till Elgas hundar och ett kort spår till Maya. Maya var jätteduktig idag och tog även två vinklar.


Skorpan fick gå promenad med Berra. Triss och Jolly fick göra uppletande.

Jag ska inte spåra med Triss, jag vet inte om det är ointresse eller oförmåga från hennes sida.


 

 Men uppletande tyckte hon var kul och pinnade på i rutan tills hon hittade ett föremål, som hon apporterade fint (bilden är ju usel, men det var den enda jag hade).


 

Det var flera som passade på att göra uppletande, här är det bordercollien Svea som kommer in med ett föremål.


 

Jag pekar inte med hela handen, men nästan. Det är Maianne som hanterat min kamera på dom bilder som det inte står mitt namn på.


 

Jolly väntar på klartecken att få sticka iväg.


 

Och här kommer hon in med ett (av tre) föremål.


När jag kom hem fortsatte jag att plantera i urnor och krukor, det blir mest astrar i år märker jag.


Men det var i varmaste laget att vara ute.


Gjorde ett fynd i skogen.


 

Det var den här skönheten som fick följa med hem....

 

skuren i tunna skivor och stekt, så smakade den utmärkt tillsammans med pannbiffarna som var vår middag.

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2014 19:47


 

Det ser ju idylliskt ut med dessa små stugor från förr, men det är inte troligt att det var så mycket idyll

på den tiden det begav sig.

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2014 19:28

   

Det här är en del av Jälkarbyn, en mindre by i vår närhet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards