Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Kicki Fredlund - 4 juni 2014 08:37

Det behövs väl lite regn också, men nog är det ganska trist när det är regnväder.  


Igår var det mest uppehåll, grått visserligen och lite småstänk, men jag lyckades plantera ut lite småplantor både i krukor och i rabatten, innan det blev för blött.

Vissa plantor har jag inte brytt mig om att skola om,utan testar att sätta ut direkt trots att dom är små och pyriga (går det så går det), det är mest astrar.


Jag sådde ganska tidigt i april, men det var gamla frön som inte tog sig, så jag sådde om för bara drygt två veckor sen, det är dom plantorna jag nu sätter ut.

 

Lite större än så har var dom, men inte mycket.


Igår kväll var det min tur att vara instruktör på brukshundklubbens tisdagsträning. Jag har ju inte varit aktiv alls iår, om man bortser från valpkursen jag höll i våras.


Det var riktigt många som var där och tränade och jag kunde även vara till hjälp för några stycken.


   

På platsliggningen var det ett par som istället skulle sitta i grupp några minuter. Menja provar att lägga sig ner, men blir korrigerad av matte.


Jag blev lite inspirerad att kanske rent av börja träna lilla Maya.


Idag ska vi åka till Borlänge, en altanborste till högtryckstvätten har kommit till Clas Ohlson och ska hämtas.

Ska nog göra ett besök på Specksavers på Kupolen också. Jag skulle tro att jag behöver nya glasögon, ser allt sämre i dom jag har.


Men nu ska jag först ut och gräva upp Vinca (vintergröna) som jag sålt på Tradera, så dom revorna blir postade samtidigt som vi ska iväg.


 

Tacksamt att kunna sälja dom när jag jag ändå måste rensa bort en massa varje år eftersom dom sprider sig för mycket.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards