Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Kicki Fredlund - 23 maj 2014 21:44

Varför kan man inte få lite lagom värme. Det har nog varit 27 grader i dag i skuggan, vill inte ens tänka på hur hett det var i solen.


Just nu är det fortfarande 21 grader! trots att klockan är nästan 10 på kvällen.


Jag gick upp strax före 5 i morse, då vaknade Maya och behövde ut. Den här gången gick jag inte och la mig igen. Det var skönt att hinna få lite gjort (även om jag satt vid datorn en timme också) innan Berra vaknade och vi åt frukost vid 8-tiden.


Hundarna har inte alls mått bra i värmen, ffa Jolly var riktigt dålig ett tag på dan och hässjade våldsamt, jag fick ha våta kalla handdukar på henne. Nån promenad har det inte blivit, hundarna har fått nöja sig med att vara ute på tomten.


 

Att laga mat var inte att tänka på i värmen, det fick bli varsin tallrik med sallad, plockade faktiskt kirskål och blandade i, men tog lite snålt, så smaken kändes inte över isbergssalladen. Ett glas immigt vitt vin satt fint till, men jag blev nästan på snusen, det måste också ha berott på värmen.


 

Skorpan fick också ligga med en kall handduk på sig .


Nu ikväll har jag satt några pelargoner i blomlådor, hoppas att det inte kommer nån mer nattfrost, men säker kan man ju inte vara förrän en bit in i juni, oavsett hur varmt det är just nu.

Av Kicki Fredlund - 23 maj 2014 12:17

Otroligt att den lilla bara orkar, men hon förstår väl inte sitt eget bästa än.


Medan alla övriga slappar på altanen eller inne där det är svalare, så for Maya omkring med den gamla trasiga bollen på gräsmattan. Jag fick avbryta henne efter en stund och bära in henne. För frivilligt gick hon inte. Hon kommer för övrigt aldrig med frivilligt.


 

       

Klicka på bilderna om du vill se dom större.


Här handlar det verkligen om att "skräddarens ungar går utan skor", dvs jag som håller valpkurser och lär folk hur dom får inkallning på sina hundar, har noll koll på Maya. Hon är extremt självständig på gott och ont.


Till det goda hör att det inte är några som helst problem att sätta henne i sin hage när det är dags att vila, hon klarar också av att vara ensam där när vi åker och handlar eller åker till lasarettet och blir borta ett par timmar.


Eftersom det inte går att lägga ut en video här som är tagen med kameran, så har jag lagt ut en snutt på FB där Maya busar med bollen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards