Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Kicki Fredlund - 16 maj 2014 14:58

Var har vanligt sunt förnuft tagit vägen?


Jag köper ju ganska mycket rabattfrimärken, som jag sen använder när jag säljer på Tradera.


Jag har ju tidigare skrivit om hur dålig upplyst personalen på ICAs postdel är om vad som gäller, så dom har nekat att ta emot mina brev/paket med rabattfrimärken på.


Nu var det dags igen,men åt det andra hållet. Jag skulle inte få ta ut ett rekommenderat brev för jag kunde inte legitimera mig, det stod Kicki Fredlund  på försändelsen, men Kristina Fredlund på körkortet.


Tjejen blev jättesur. Jag sa att jag kunde tala om hur försändelsen såg ut, ett kuvert fullt av frimärken. för så fankerar han alltid, den jag köper av. Men NEJ, det hjälpte inte.


Jag har hämtat paket åtskilliga gånger där detstått Kicki isf Kristna, det hjälpte inte heller.


Men va fan, sa jag, det är väl väldigt vanlig att nån som heter Kristina kallas för Kicki. Och du måste väl ändå se på körkortet att det är jag.

"Svär inte" snäste hon, "det gör inte saken bättre. Man kan faktiskt vara döpt till Kicki"


För att göra en lång historia kort, för det var verkligen ett långdraget tjafsande och det blev en jättekö, för det är många som är på ICA en fredagefteriddag, så hämtade hon till slut mitt kuvert med orden.

"Det var absolut sista gången jag släpper igenom nåt sånt här."


Jag tycker att det är så jäkla stelbent och utan allt sunt förnuft, så helst skulle jag vilja sluta att anlita dom, men det är ju dit rek. och paket kommer.  


Dessutom känner dom igen mig, jag lämnar ju in mina paket med rabattfrimärken flera gånger i veckan just hos dom.

 

Av Kicki Fredlund - 16 maj 2014 09:00

 

Man kan inte ta miste på att Triss och Skorpan har förväntan på något här. Det är Berra som har godis i beredskap.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards