Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Kicki Fredlund - 11 maj 2014 21:47

Idag har klubben haft spårtävling (lägre klass).

Jag hade tänkt åka dit redan tidig morgon för att även ta kort i skogen, men det blev att jag åkte senare så jag var där till lydnaden.


Det blev en ovanligt rumphuggen tävling. 7 st var anmälda från början, men tre hade lämnat återbud av skilda orsaker.


En sprack på spåret (hade alla apporterna, men för mycket tid), synd för det var en boxer som jag gärna hade velat se, men den hade redan åkt hem (till Umeå!) när jag kom.


 

På platsliggningen deltog endast två hundar, för den tredje avstod. Men när hunden till vänster reste sig, så bröt dom och åkte hem.


Kvar var sen bara två hundar som skulle göra lydnaden, men ingen skugga över dom, för det var två riktigt fina och duktiga ekipage.


 

Ninni var tävlingsledare, ordentligt klädd, för att klara både regn och kyla.

          

Snygg linförighet med 9,5 i betyg, bra kryp, fullf art på inkallningen, sen hopp.


     

Lika bra såg det ut för den här malinoisen.


 

Pusskalas med husse i väntan på prisutdelning.


 

Vinnaren Freesbee till vänster, hon blev även uppflyttad till högre klass. Domarna Curt och Anna ser också nöjda ut.


Efter tävlingen, som var ganska snart avklarad, så åkte jag till skogen och gick en promenad med hundarna. Berra var hemma med valpen.


Sen åkte vi på kaffekalas hos Kerstin som fyllde år. Huset var fullt av folk, man kunde tro att det handlade om en jämn födelsedag. Hur mycket gofika som helst, med bl.a tre (!) olika tårtor.

Det blev ingen middag för oss när vi kom hem.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards