Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2014 16:26

Idag när vi varit på bilprovningen, så åkte vi till ICA där jag skulle lämna ett paket som brev.


Som dom flesta vet, så säljer jag på Tradera. För att portot ska bli så lågt som möjligt för köparen så använder jag postens gamla rabattfrimärken. Man slipper bl.a betala 12 kr extra för skrymmande brev.


Jag har haft många dispyter med både brevbärare och ICAbutiker om att frimärkena gäller trots att de ser ut att vara värda mindre.


Bl.a har jag lämnat in ett tomt häfte till ICA, som dom klistrat fast i sin låda där dom har frimärken, för att alla som arbetar där ska veta hur många frimärken som behövs för dom olika vikterna på breven/paketen.


Idag var det Berra som var in och skulle lämna ett paket, men blev nekad att lämna det.

När jag gick in och försökte ordna det så fick jag också nobben, för tjejen kände inte igen frimärkena och det stod 2 kr på dom. Hur jag än förklarade att det är olika priser och olika motiv, beroende på vilket år dom gavs ut, så var det nobben ändå och hon vidhöll att det skulle dit mer porto (18 + 12 kr till).


Jag fick ta mitt paket med och åka hem, men jag hämtade ett gäng rabattfrimärken av olika årtal och åkte tillbaka till ICA (för paketet skulle iväg idag).


  

        

När jag kom tillbaka till affären, så fick hon ju se att jag hade rätt. Jag frågade om jag inte skulle få nån ersättning för att jag fått åka extra mil för frimärkenas skull.

Först såg hon lite brydd ut, men en kollega sa att självklart skulle jag ha ersättning och så fick jag 80 kr.

Bra iofs, men i flera års tid har jag lämnat mina paket till samma tjej, så hon visste faktiskt att jag kunde detta med portot för rabattmärkena.


Hoppas att jag får lämna mina paket i fortsättningen, men för säkerhets skull kanske jag alltid borde ha ett häfte eller två med mig.


Av Kicki Fredlund - 8 maj 2014 16:09

Nu flänger vi runt mest varje dag.


Igår var det dags att åka och hämta ut nya bilen, en Renault Megan. Det gjorde vi på förmiddagen, den hade då varit på service och kamremsbyte, en onödig utgift att starta med, även om bilfirman stod för halva kostnaden.


Idag var vi iväg och besiktade den, på bilfirmans bekostnad. Dessvärre blev den inte godkänd, då det var nåt fel på färddatorn, åter till bilfirman, där vi fick tid för den på deras verkstad nästa fredag. Det går ju på garantin, men ändå lite uppkäftigt att dom inte märkte det vid servicen.


Igår fyllde Stig-Ove år, vi åkte dit på e.m hade med Maya in, som fick träffa både sin mormors mor (måste ta kort på dom 4 generationerna nån dag).


 

Innan dess åt vi lunch på Coop utanför Borlänge, blev förvånad att se att hela restaurangen var omgjord och uppfräschad.


 

Skorpans syster Barbro är nog den snällaste av snälla, hon var så snäll mot Maya.


 

Ut på tomten stack dom också iväg i regnvädret.


Av Kicki Fredlund - 8 maj 2014 15:16

 

Före påsk så sålde jag dessa ryska ägg, där alla är olika

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards