Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2014 19:56

Idag, när Maya blev 11 veckor, så blev hon vägd, avmaskad och fotograferad.


Vägningen gick väl sådär, hon jazzade runt på hushållsvågen, men jag tror vi enades om att hon vägde ganska prick 4 kg, avmaskningen var kvickt avklarad men det var mer än man kunde säga om fotograferingen.
Det är så mycket bus och spring i benen på henne att det nästan är omöjligt att få henne stilla ett enda ögonblick.


 


Av Kicki Fredlund - 7 maj 2014 19:51

 

Säter är ju en gammal  pittoresk småstad med många äldre trähus.

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2014 19:49

 

På min promenad genom Säter igår morse. så såg jag en gammal port, som jag tyckte kunde vara värd at ta ett kort på.


Av Kicki Fredlund - 7 maj 2014 19:26

Igår skulle vår bil in på service. Redan kl 7 på morgonen skulle jag lämna den på verkstaden.


Det var en kylig morgon, bara 3-4 grader varmt. Jag promenerade till Ylwa, för att tillbringa f.m där medan bilen blev klar. Jag tänkte fotografera min väg, 2,5 km, men det blev så himla kallt om fingrarna, så det blev bara den första biten genom Säter, som kom på bild.


 

Jag gick över bron där ån ringlar sig under.


 

Så kom jag till en korsning, då jag borde gått till höger (för det hade varit närmare), men gick rakt fram.


 

ICAs parkering gapade tom, så här dags på morgonen.


 

Passerade Biblioteket, ett ställe som jag besöker alltmer sällan.


  


 

Här ska jag svänga runt hörnet till höger


och gå hela den här vägen ut genom stan.


 

Och vidare hela den här vägen.


Sen hade jag att kämpa mig upp för den långa branta backen upp till bostadsområdet på Åsen.


Ylwa skjutsade mig tillbaka till verkstan, när bilen var klar. Då var jag i lite tidsnöd, för på e.m skulle Berra vara på Lasarettet i Avesta, där det var Hjärtskola, som ska vara tre gånger, den här var den första träffen.


Deltagare var människor som nyligen haft hjärtinfarkt och deras anhöriga. En läkare, som uppenbarligen älskade sitt jobb, pratade lättbegripligt och intressant vad som händer vid en infarkt med hjärtat. Visade bilder på overhead.


Hundarna fick stanna hemma, det var för ruggigt väder att sitta i bilen, så promenaden tog vi senare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards