Alla inlägg under april 2014

Av Kicki Fredlund - 26 april 2014 14:45

 

Det gröna före midsommar, när den är som mest skir är den finaste grönskan.


Av Kicki Fredlund - 24 april 2014 14:42

Jaha, då var det gjort! Har köpt ny bil, eller ny och ny, en 2009 års Renault Megán.


Det dröjer nästan två veckor innan vi kan hämta den, för den ska besiktas, servas och bytas kamrem på.

Nu uppstår då problemet hur jag ska göra med vår hundbur. Det är ju en halvbur, men rymmer Jolly och en fralla. Men dessvärre är den 5 cm för djup i botten för nya bilen.


Nu har vi ju ett säte borttaget för burens skull men det går inte på Renaulten, för hela baksätet är i ett stycke. Så trots det stora bagageutrymmet så får vi inte plats med buren.


Två alternativ finns. 1: Lämna iväg buren och få den kapad (vi fick den omgjord med ny lucka för att den skulle passa när vi köpte Hyndaien).

2: Köp en ny (eller begagnad) dubbelbur med mellanvägg, som passar den nya bilen.


Kan man få tips??

Av Kicki Fredlund - 24 april 2014 14:25

Igår när vi var till Borlänge så införskaffade vi en ny JollyBoll.

  

För ca 10 år sen köpte vi en sån här boll till våra hästar. Nu var det dags att köpa en ny till hundarna.


 

Trots att den gamla har varit väldigt hållbarså har Triss lyckats bita sönder den till slut.


Nu återstår att se om den nya är lika hållbar

Av Kicki Fredlund - 24 april 2014 14:18

Jag har ju betalat för att slippa reklamen på bloggen, men nu har dom tre månaderna gått som jag betalat för.


Nu var Bloggplatsen.se snabba som ögat att lägga ut reklamen igen.

Men svar på mina mejl och förfrågningar har jag hitills aldrig fått. Om det inte vore för att det är så bökigt att byta och för att jag gillar att bilderna blir stora här, så skulle jag byta blogg igen.


Det är så mycket reklam runt den här ändå, så dom skulle inte behöva ta betalt för att man ska slippa den i bloggen.

Av Kicki Fredlund - 24 april 2014 08:00

 

Häromdagen fanns fortfarande en triss av valpar hemma, men nu är det bara Trissoch en valp kvar.

Av Kicki Fredlund - 23 april 2014 18:25

Årets första fästing, satt inte på en hund som man skulle kunna tro. Nej Berra hade en rackare i ena knävecket igår.


Det var ju sån sommarvärme igår, att han grejade ute i trädgården i schorts, så det var väl då den äckliga tingesten passade på att bita sig fast.


Idag kan vi inte skryta med  nån sommarvärme, trots att solen skiner så fint. Det har knappt kommit upp i 10 grader, mot gårdagens 20.


På f.m böt vi till sommardäck, passade samtidigt på att ta en fika hos Kerstin, för vi säsongsförvarar däcken inte så långt ifrån henne.

 

Queensie var så klart väldigt nyfiken på vad det var för liten parvel vi hade med oss.


 

Och Maya var till en början lite avvaktande mot den stora hunden, som ju också  är en valp bara några månader äldre men betydligt större.


 

Men hon kaxade snart på sig.


Vi har även varit ute och kollat bil idag, både här i Hedemora, men även i Borlänge där jag provkörde

 

en sån här. Det är en Dacia Logan, som lät ganska intressant och var prisvärd, men jag gillade inte att köra den, bl.a skymdes instrumentbrädan av ratten, så jag knappt såg hastighetsmätaren, och bak var det två dörrar isf lucka, men den hade väldigt stort bagageutrymme.


I morgon ska jag nog provköta en Renault Megán, för nu är det bara att konstatera att 4 hundar inte ryms i vår lilla bil   tyvärr, för jag gillar verkligen vår lilla pigga Hyndai Getz.

Av Kicki Fredlund - 23 april 2014 08:15

 

Här har jag fotograferat lite närggånget på den blommande backsippan.

Av Kicki Fredlund - 22 april 2014 20:00

Idag så fick Maya följa med till skogen när vi skulle gå med hundarna.  Det var full sommarvärme idag också, man kan inte tro att vi fortfarande bara är i april.


Såg på nyheterna på Tv igår att ungarna t.o.m badade redan.


Det blev inte så lång vända, för hundarna hade varit ute på tomten mest hela dagen redan. Dessutom så bar jag på Maya för det mesta.  

Jag var tvungen att ha koppel på henne, för hon visade varken osäkerhet av att vara i skogen, eller intresse av att följa oss. Hon är verkligen självständig den här lilla damen.


 

Dessutom visade hon samma intresse som mamma Triss för att bära, hon tog första bästa pinne som hon hittade.


 

Varmt och flåsigt blev det. Triss släcker törsten som hon brukar med att lägga beslag på vattenskålen  själv.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards