Alla inlägg den 28 april 2014

Av Kicki Fredlund - 28 april 2014 12:49

Jag var upp i gryningen igår, strax efter kl 5. Åkte till Västerås på hundutställning, fick skjuts med Linda N dit och med Lena J (som har syskon till Skorpan) hem.


Det var så många intressanta hundar som jag ville se. Men trots att jag inte hade nån egen hund med mig, så hade jag fullt schå att hålla reda på resultaten, fotografera och prata med likasinnade.


Det gick jättebra för mina valpars halvbror Angus, (Gatsby's Amazing Angus The Bull)

Han är ur Harrys första kull, (Triss är mamma till hans andra och hemma hos Anki finns den tredje kullen i valplådan just nu.)


Det var fler än en uppfödare som kom fram och sa att dom tyckte att mina valpar såg fina ut, (dom har sett bilderna på FB och min blogg), sånt är ju roligt att höra. Jag är ju en ren nybörjare på rasen.


 

I sin allra första utställning (Angus fyllde 1 år för en månad sen) blev han 1:a bästa hane, fick cert och blev BIM, BIR blev juniortiken Daulökke's Belle de Jour.


Roligt är det också att Angus och Mayas pappa Harry tog certet och blev BIM på samma utställning för två år sen (då blev Triss BIR)


Anki hade även med sin sin lilla skotte Gatsby's Evita.


 

Hon blev bästa tik med CERT och BIM, dessvärre var det i en annan byggnad, så Anki fick lov att stressa mellan.


 

Det gick även bra för Lindas hundar lilla championtiken blev 2:a i bästa tikklass och mopsen, som gick i en annan ring fick exelent.


Av Kicki Fredlund - 28 april 2014 12:32

 

Var på utställning i Västerås igår, en välbesökt tillställning.

Jag ställde inte ut själv, tittade bara på andra. Åkte dit med Linda (som köpte vårt hus i Arkhyttan).

Här blir hon tvåa bästa tik, med sin nyblivna champion Notorius Euhoria av rasen Petit Brabancon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards