Alla inlägg den 20 april 2014

Av Kicki Fredlund - 20 april 2014 17:10

   

Jag röjde lite i friggeboden. Det är ju dags att plocka fram stolar grill och annat som hör den här årstiden till. Högen längst fram är en del av aluminiumprofilerna som gick åt fanders när växthuset blåste sönder. Det ska köras till tippen.


Jag plockade fram hinken, som jag vinterförvarat sommardahliornas knölar i. Jag har haft dom i ett skåp i groventrén den här gången. Trodde nog att det skulle bli för varm så alla skulle ha torkat bort.


 

Riktigt förvånad blev jag, när det såg ut att vara liv i 14 st av ca 20. Så nu har jag satt dom i krukor med jord och hoppas att dom ska fortsätta att utvecklas. Det blir att bära in varje kväll, då dom inte tål nån kyla alls.


 

Det känns onekligen lättare att rensa i landen när vädret är varmt och skönt, men det dröjer innan grönskan kommer.


    

Men helt dött är det inte i landet, här har en hyazint börjat blomma.


Jag har också huggit en skottkärra med ved, som Berra sen körde upp till garaget och travade upp där   Han kanske är helt knäckt i morgon, för så här mycket har han inte gjort på evigheters evigheter.


Vår lilla yxa hade på nåt mystiskt sätt försvunnit, så vi fick lov att köpa en ny. Den var vass och lätt att jobba med. Veden är lite för grov för kaminen, så den behöver delas en eller ett par gånger.


Av Kicki Fredlund - 20 april 2014 16:46

 

Idag var även Berra engagerad i trädgårdsarbetet. Han tog sig an en ros med förskräckliga taggar.

Han såg ut som en katt som varit i slagsmål på sina blodiga armar när rosen äntligen var jämnad med marken.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards