Direktlänk till inlägg 5 april 2014

Stackars Skorpan

Av Kicki Fredlund - 5 april 2014 18:31

Veterinären tog ju bort en liten tumör mellan två tår på Skorpan för ett tag sen. Tyvärr läker det inte som det ska.

 

Såret har spruckit, så sårytorna sitter inte ihop längre, lite inflammerat är det också...

 

så nu är det lite synd om Skorpan som måste ha kragen på igen. Hon satt ute och solade ett tag på altanen, men hon fick stå över promenaden, för jag får inte omslaget att sitta kvar när hon springer.

 
 
Astrid

Astrid

5 april 2014 18:51

Men lilla gumman.Om det är inflammerat så vill jag inte tipsa om något men honung är bra

http://www.astridla.com

Kicki Fredlund

5 april 2014 19:08

Ja kanske det kan vara nåt med honung. Hon står ju på penicillin, med dom 10 dagarna har snart gått.

 
Ingen bild

Kerstin.

5 april 2014 18:55

Stackars Skorpan, så svårt att få trampdynor att läka,vill gärna spricka upp igen har haft så på min storpudel,bandagera satt på en tubsocka å tejpa ovanför höll ju ett tag i alla fall,hoppas att det läker så det blir bra.

Kicki Fredlund

5 april 2014 19:07

Ja, det är marigt med tassar, det går ju inte att undvika att använda tassen.

 
Lena

Lena

5 april 2014 18:58

Sy en sko! ta en bit tyg, lägg dubbelt & klipp som ett U sy runt men lämna såklart öppet på raksidan upptill & klipp efter, sätt i tassen & knyt med ett bomullsband runt vristen/benet! jag sydde tossor till några vovvar i flis som frös om tassarna på vintern, Märta hade åxå sådana en vinter då hon lätt fick sköldkramp.
Hoppas verkligen det läker fort, för uch så ont det säkert gör, man vet ju själv hur ont en självspricka gör :(

Kram kram /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

5 april 2014 19:05

Tack för tipset! Jag är ju värdelös på att sy, men jag kanske kan klippa till nåt och knyta fast. Ja, nog sjutton vet jag hur självsprickor känns. Har just nu en som just spruckit, ajj!

 
Ingrid

Ingrid

5 april 2014 21:22

Stackar Skorpan och stackars dig som har så mycket och många att tänka på. Hinner du tänka på dig själv någonting?
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

7 april 2014 14:39

Jodå, men visst känner jag mig lite trött på både det ena och det andra. Kram

 
Lena

Lena

5 april 2014 22:23

Du behöver inte ens vara duktig för att sy denna strumpa, klipp typ bara ut som en grillvante utan tumme ;) eller ta en barnstrumpa & trä över & knyt med band ovanför tassen! :)

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

7 april 2014 14:32

Jag har nåt litet special just nu, fungerar skapligt, men det där med plastpåse utanpå för att kunna gå ut håller ju mindre bra. Alltså blir det bara tomtrastning i regnvädret som råder just nu.

 
Ingen bild

Birgitta

5 april 2014 22:40

Usch då, stackars lilla Skorpan <3 hoppas att det vänder nu så att läkningen kommer igång.

Antar att det är fullt ös i valphagen, så roligt att se hur dom ändrar sig :-)

Kicki Fredlund

7 april 2014 14:37

Vi ska till veterinären i morgon, skulle egentligen ta stygnen då, men dom har ju släppt.
Ja, nu är det mycket fart på valparna och många besökare som pussar på dom.

 
Menageriet

Menageriet

6 april 2014 12:29

Tack för påhälsningen!
Förstår att Du har fullt upp med hundarna nu.
Stackars skorpan! Det finns ju hundskor att köpa och som borde sitta kvar, eftersom alla som kör slädhundar använder dom?
En pekpinne dock! Det är väl inte så lämpligt att hon är i vattnet med tassen? ;)
Har inte haft så mycket tid att hälsa på här, eftersom jag har flyttat tillbaka till 2:an jag hade förut. Ett jäkla jobb!
Hoppas det går bra med både Skorpan och Berra.
Ha det gott och ta det lugnt! :)

http://www.skyttlat.blogspot.com

Kicki Fredlund

7 april 2014 14:30

Jag tänkte faktiskt inte på det där med vattnet, just då. Men det var ju klantigt av mig.
Varför flyttar du igen??

 
Raija

Raija

8 april 2014 07:15

Aj då och inte roligt om det inte läker som det ska. Hoppas det snart är läkt.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

9 april 2014 09:40

Det ser skapligt ut, men tar nog nån vecka till. Veterinären var nöjd med hur såret såg ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards