Alla inlägg under mars 2014

Av Kicki Fredlund - 19 mars 2014 10:18

 

Idag blev det äntligen av att frosta av frysen. Har väntat hela vintern på att det skulle bli så kallt att det var lämpligt att ställa ut det som var infruset.I natt var det -7 grader så jag bestämde mig för att ta itu med frysskåpet på morgonen direkt, då hade det visserligen blivit -3 grader och nu är det väl 0. Men skåpet är snart tomt på is (det var massor kan jag lugnt säga), så snart kan jag sätta på det igen.

Skönt att äntligen ha det gjort i.a.f

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2014 10:49


 När Jolly kom in och hälsade på valparna, som just då var på golvet, för jag höll på att byta rent i valplådan, så var inte Triss helt bekväm med det. Till slut motade hon ut Jolly från rummet. 


Av Kicki Fredlund - 18 mars 2014 09:45

Jag hade hoppats att jag skulle få åka till Falun och hämta Berra idag, men nu vet jag inte hur det blir.  

Igår blev han ju flyttade från Avesta till Falun, för att göra en kranskärlsröntgen. I samband med den gjordes en ballongsprängning av ett hjärtats blodkärl och en s.k stent (metallnät som vidgar blodkärlet)sattes dit. Det har visat sig att han nyligen haft en mindre hjärtinfarkt (tacka fan för att han haft ont i bröstet).

Men nu har det dessutom visat sig att hans njurvärden blivit sämre (han har redan tidigare lite för höga njurvärden p.g.a sitt myelom), så idag ska det tas nya prover. Han börjar se ut som en sprutnarkoman om armarna och händerna. Han blir stucken överallt innan dom hittar ett kärl som ger blod.

 

Nu är det dom här små filurerna som får mig att hålla mig sysselsatt, men dessvärre inte med sånt jag borde göra som att städa och baka. 

Cissi med familj kommer ju faktiskt från Göteborg på torsdag, och ska vara kvar några dar.

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2014 09:35

 

Rött och gult var ju färgerna på tulpanerna som jag senast köpte, dom börjar vissna nu, men får stå ett tag till. 

Av Kicki Fredlund - 17 mars 2014 14:18

 

Nu blir det färgstarkt runt halsarna på valparna, när dessa halsband är införskaffade.

Ett fynd måste jag säga, 89 kr för en färdig karta med 6 halsband på.

Nu blir det lättare att se vem som är vem, utan att först behöva lyfta upp valpen för att kolla.

Av Kicki Fredlund - 17 mars 2014 08:15

 

Triss gjorde ett fynd i skogen förra veckan, då hon hittade ett litet mjukisdjur som hon bar med sig på hela promenaden.

Av Kicki Fredlund - 16 mars 2014 16:09

Jag var och besökte Berra i Avesta idag.

I morgon flyttas han till Falun, sen hoppas jag att han får komma hem.


Jag promenerade med hundarna i Grådö på hemvägen.

Det blev samma runda som i fredags, men nu var det snö på backen. Trots att solen sken så blåste det ganska kallt.

 

Jolly plockade per omgående upp den pinne som hon fått lämna ifrån sig förra gången vi gick där.

 

Det var gott om tasspår i snön, så det var flera som gått där med sina hundar innan, vilket gjorde dom här hundarna väldigt intresserade av alla lukter på marken och i luften.

 

Men som tur var fanns inga  främmande hundar kvar i området, så jag kunde lugnt låta mina vara lösa.


Av Kicki Fredlund - 16 mars 2014 16:04

 

Inte så lätt att hitta på nåt att göra när man ligger på sjukhus, men att lösa korsord är ju ändå lite tidsfördriv.

Jag hade även med mig en deckare när jag besökte Berra på lasarettet i Avesta idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards