Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Kicki Fredlund - 27 mars 2014 19:45

Oj, idag har jag fotograferat valparna, det har tagit halva dan. Otroligt svårt, jag har ju inte börjat träna dom att stå på bord än, men det börjar bli hög tid nu.

   

Stora hanvalpen


   

Lilla hanvalpen


     

My Dream


   

My Own Pride


     

My Joy


     

My Black Money



Av Kicki Fredlund - 27 mars 2014 14:30


Jag gick ju ensam med Jolly på promenaden i morse, jag går med henne ensam så brukar jag kommendera "loss" för att hon ska lämna pinnen, sen går vi en bit, medan hon "tigger" efter att få hämta sin pinne, så får hon "varsågod hämta".

Det gör att hon får springa betydligt mer än om hon bara knallar bredvid mig med sin pinne. För pinnarna hon bär följer alltid med på hela promenaden tills vi är tillbaka till bilen igen.   

Filmen är ganska dålig, tagen med mobilen, men visar ändå hennes glädje, för nog är hon bra piggelin för sin ålder (snart 10 år)

Av Kicki Fredlund - 27 mars 2014 14:24

När jag lämnade Skorpan hos veterinären i morse, så hade jag även Jolly med, och vi gick en ensampromenad i skogen på vägen hem. Triss fick vara hemma hos valparna.

 

"Jag har hittat en pinne matte"


 

Den blir bra att bära med sig.


 

Det kändes väldigt ovant att bara ha en hund med sig.

 

Det var jättefint väder med solsken, så vi gick en skaplig runda.

Av Kicki Fredlund - 27 mars 2014 14:08

Igår var jag till veterinären med Skorpan, för hon hade fått en liten tumör mellan två tår på en baktass som jag ville att han skulle titta på för att ev. operera bort.


 

Först trodde jag att hon fått en böld, men det såg jag snart att det inte var. Växte ganska fort gjorde den också, för det är bara drygt en vecka sen jag såg att det var något mellan tårna.


 

Jag passade på att ta med den lilla hanen, för jag ville att "vetten" skulle lyssna på hans lungor. Dom lät alldeles bra, men jag är ändå lite fundersam på hans andning, för han "snörvlar" lite när han äter. Det har blivit bättre mot hur det var när han bara var nån vecka gammal, det kan ju vara nåt med svalget som kanske försvinner när han växer till sig och utvecklas mer.


Jag fick tid för Skorpans operation redan idag, så jag lämnade henne på kliniken i morse och hämtade henne igen vid lunch.

 

Här har hon fått lugnande spruta och jag passade på att klippa hennes klor innan jag åkte hem.

Trots att hon var helt neddrogad, så nog provade hon att dra tassarna till sig när jag klippte. Den här hunden avskyr verkligen att få klorna klippta.

  

Nu får hon gå med tratt, tills stygnen ska tas om 12 dar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards