Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Kicki Fredlund - 9 mars 2014 18:44

Jollys spår var knappa 500 m långt. Även hon tyckte att det var jättekul att få spåra igen efter vinteruppehållet.

 

Nu var det Jollys tur att ge sig iväg

 

Finns det nåt här?...

 

Jodå, det låg en apport där.

  

Sen spårar hon vidare...

 

och vidare..  

Ny apportpinne avlämnas...

     

så spårar hon vidare..

 

o vidare...

 

När jag la spåret låg den en blomkruka, som nån hade kastat i skogen (hmm), jag lyfte upp den så den fick lite vittring av mig. Duktiga Jolly apporterade den trots att hon såg lite fundersam ut först.

 

Här passar hon på att svalka sig med lite snö, som fanns kvar på en fläck.

 

Nu är det inte så långt kvar till slutet..

 

Här matte! Jag har hittat slutet!

 

Tungan hänger som en slips. Konditionen var nog inte den bästa efter vintern.

Av Kicki Fredlund - 9 mars 2014 18:27

Spåret som jag la till Skorpan var ca 300 m långt, hon var jättepeppad och väldigt duktig och målmedveten. Fick tapp i en vinkel, men fixade det helt på egen tass. 


Skorpan pinnade iväg i bra tempo, det var ju såå länge sen sist.


 

Nu har hon tagit upp första apporten och kommer med den till mig (att bilden blev suddig tar jag inget extra för)

 

Sen bär det iväg vidare i spåret..

 

Nästa apport funnen, en bit brandslang, helst ville hon behålla den själv, men kommer ändå med den (får ju en liten bit kött till belöning).


 

Vad är det här då?

 

Ett glasögonfodral (matte vill ha det också)

 

Men nu då, "får jag behålla bollen när jag kommit till slutet?"

 

Ja, nu får hon behålla bollen och bära den tillbaka till bilen.

Av Kicki Fredlund - 9 mars 2014 18:10

En härlig dag för årets spårpremiär. Ganska så blåsigt, men soligt och milt väder.


För egen del blev vi inte kvar så länge, med tanke på valparna hemma. Jag la varsit spår till Skorpan och Jolly, Berra promenerade en km med Triss.

 

Naturligtvis ingick det fika också.


 

Kerstins nya boxervalp Queensie, fick testa att gå sitt första spår. Här träffar hon en ung Borzoitik, som jag dessvärre inte mins namnet på.


I mitt nästa blogginlägg ska jag lägga ut bilder från Skorpan och Jollys spår.

Av Kicki Fredlund - 9 mars 2014 07:22

Man kan ju fundera på om det verkligen redan är vår. Men i går sken iaf solen från en klarblå himmel och det var flera plusgrader.


Idag var det + 5,5 grader redan kl 7 i morse.

Det blir tidig årspremiär, dessutom helt utan snö, när vi idag ska ut och spåra.


Kollade spårmarkerna igår och förutom att snön är borta så har det torkat upp jättemycket också.


 

Jolly ska som vanligt bära på en pinne, men Triss vill också ha den...

 

och hon ger sig inte i första taget.

 

Men det blir ändå Jolly som till slut får knalla iväg med den.

 

Hemkomna igen från skogen, så förser sig valparna med mat tills dom slocknar med mätta magar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards