Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Kicki Fredlund - 8 mars 2014 11:05

 

I stället för att ta bilen till Tjärnan och gå med hundarna så tog vi oss till motionsspåret i byn.

Det var inte mycket snö kvar där heller, nu handlar det bara om dagar innan det är helt snöfritt överallt.

Det blåste ju otroligt mycket igår, det gör det föresten idag också.

Slingan var rejält röjd från sly och mindre trän.

 

Det står på skylt vid slingans start att man ska ha hundar i koppel, men jag förstår inte varför. Jag har aldrig sett en levande själ i det spåret, dessutom kopplar man ju upp om det skulle komma nån.

Skorpan och Triss var iaf nöjda med att få springa omkring.

Av Kicki Fredlund - 8 mars 2014 10:50

 

I natt har Triss legat flera timmar i sin egen säng, isf hos valparna. Så jag har sovit riktigt skapligt.


Men natten till igår var hemsk, ena tikvalpen hade kolik och var så spänd om magen och hade såå ont.

Jag satt på sängkanten med valpen i knät från strax efter kl 12 på natten, masserade hennes mage hade henne inlindad i en bit fårskinn, hon var lugn under tiden som jag höll på, men så fort jag provade att lägga ner henne till dom andra valparna så började hon "gråta" igen.

Så satt jag till kvart över 4 på morgonen, då hon äntligen somnade, så jag kunde lägga henne med sina syskon.


Märkte också att det är fler än jag som har svårt att sova, för jag spelade word feud kl 2 på natten med en spelvän från Hedemora.


Tack o lov var valpen som vanligt sen igår och även i natt.




Av Kicki Fredlund - 8 mars 2014 10:23

 

Det porlar och rinner friskt nu i alla vattendrag. Snösmältningen, det lilla vi nu hade av snö, har ju gått så himla fort. Jag minns inte att det varit snöfritt i början av mars tidigare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards