Alla inlägg under januari 2014

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2014 19:17

Det går riktigt bra för oss att köra 5:2 dieten.

Vi har visserligen bara hållit på en vecka, alltså tre halvfastande dagar hitintills.


Vi äter havregrynsgröten som vanligt på morgonen, men får hoppa över smörgåsen.

Idag har vi ätit helstekt fläskfilé med brockoli och lite sallad till.


Jag trodde inte att det skulle gå så lätt att avstå sås och potatis, men det är inga problem, inte ens att äta ett halvt äpple till f.m-kaffet i stället för fikabröd   

Berra tycker redan att byxorna sitter mindre hårt i midjan.  

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2014 19:06

Nu är det verkligen perfekt sparkföre på vägarna. Eftersom snön fortfarande är så fluffig, så är det inte uppkört några skoterspår. Så nu börjar bli det bli lite mycket snö att pulsa i, så är det perfekt att kunna ta sparken. Det blev en premiärtur runt i byn idag.

 Men igår blev det som vanligt en vända till skogen med hundarna 

 

Det är mycket spring i benen på dom hela tiden


Av Kicki Fredlund - 16 januari 2014 18:59

    

Idag kom detta kuvert. Med tanke på att jag läst och hört om alla som fått sänkt pension i år, så var jag ganska spänd på vilket besked jag skulle få här. Nu hade jag tur och det var ingen sänkning, det var t.o.m en ökning med 99 kr per månad.   Tur var väl det, för en sänkning av den redan usla pensionen hade ju varit katastrof.



Av Kicki Fredlund - 16 januari 2014 18:14

 

Sån här stil ligger ofta Triss i, framförallt på morgonen när hon nätt och jämt har vaknat till än. När man då pratar med henne så grymtar hon och lägger sig på rygg.

Av Kicki Fredlund - 15 januari 2014 07:58

     

Jag bär inte armband eller andra smycken så ofta, men det här armbandet som Lena Haglöf sytt är ett undantag. 

När jag tittade efter något armband att ta kort på så hittade jag det här bland mina gömmor. Jag måste haft det hur länge som helst, men jag får det inte ens över handen nu.


 


Av Kicki Fredlund - 14 januari 2014 12:38

Jag visste ju inte att det var förbockat att jag skulle godkänna kommentarerna innan dom syntes på sidan.

Nu har jag förhoppningsvis gjort så dom kommer att synas direkt. Det är ju bara mina bästa bloggvänner som kommenterar, och ni behöver ingen förhandsgtanskning   


Det innebar att alla ni som kommenterat fått sena svar, för det var först idag som jag såg en massa kommentarer när jag skulle kolla efter nåt annan undet "inställningar". Ja,ja, man lär så länge man lever, även om det går jäkligt trögt ibland   

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2014 11:26

 

Nu har vi fått den vinter som saknats hela december månad (bortsett från det snöoväder som varade i 2-3-dagar 6-7 december). Ute är det just nu grått och ett lätt snöfall.

Tråkigt för alla jullediga barn och övriga som gick miste om alla vintriga utomhusaktiviteter.


 


Av Kicki Fredlund - 14 januari 2014 10:56

 

Jag har i princip slutat att köpa godis, men när man får en såna här godsaker i present så kan man inte låta bli att äta dom.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards