Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

På lasarettet i går.

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2014 18:19

I går hade Berra tid för kontroll på blodmottagningen i Falun.

Vi var i valet och kvalet hur vi skulle göra med hundarna, men med tanke på vädret så fick dom stanna hemma.


Vi gick en rejäl promenad innan med dom. Jag tänkte att på 4 timmar är vi hemma igen och det klarar dom att vara ensamma (trots att det inte hänt många gånger i deras liv att dom lämnats så länge)


Nu var det sån otur att läkaren var jätteförsenad, så vi fick vänta 55 minuter över utsatt tid. När det gått 45 minuter var vi beredda att åka hem, så jag gick till receptionen och sa att hon kunde säga till läkaren att han fick ringa i stället om blodprovssvar och annat vi behövde veta, men då gick hon och skyndade på honom, det visade sig att han varit upptagen i telefonen hela tiden   


Men sen tog han ändå god tid på sig och kollade flera år tillbaka i Berras journaler för att få en hint om varför han har sån huvudvärk jämt (utan att hitta nån orsak).


Det bestämdes att Berra ska stå kvar på samma (ganska höga) dos kortison till en bit in i mars.

Han ska även börja äta mer smärtstillande i form av Panodil forte, helt OK med 4 om dan förutom morfintabletterna.

Som tur är ligger hans Myelom fortfarande "i vila", och både blodvärde och njurvärden är stabila.


Vi handlade i rekordfart på hemvägen, var blixtsnabbt in till Stig-Ove och fick kött till Triss, det är ett malt kok på korngryn, älglever-lunga och hjärta. Den enda mat Triss gillar.

 

Nu äter hon t.o.m. sitt torrfoder när hon får älgblandningen i.


När vi äntligen kom hem kl 5, hade hundarna varit ensamma dryga 5 timmar, men det hade uppenbarligen gått bra.

 
 
Ingrid

Ingrid

31 januari 2014 22:21

Jag förstår att du blev stressad när det drog ut på tiden. Men vilken tur att Berras myelom ligger i vila. Tänk om de ändå kunde komma på varför han har sån värk, det måste ju var jättejobbigt med så mycket medicin. Undra på att han är slut och inte orkar så mycket.
Varm kram till er, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

1 februari 2014 10:43

Idag har han dessvärre en riktigt dålig dag med mycket värk, så det blev sängläge.
Hoppas att vi kan åka till näst yngsta barnbarnet i morgon, som fyller 7 år.
Tack för cyberkramen, det känns lite tungt ibland

 
Paula

Paula

3 februari 2014 19:23

Hej, det var ju goda nyheter för er, men jag säger som Ingrid, varför ska han behöva ha sådan värk då? Hoppas verkligen det ger med sig, det måste vara jättejobbigt.
Hundmat på älg, jo jag tackar. Annars är det samma mat som jag ger Blinka, korngryn och inälvor, fast det är slaktrester av nöt som jag ger.
Barnbarnen dom blir äldre och äldre, o tänk, på lördag fyller mitt barnbarnsbarn 2 år! Himmel så tiden går!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

4 februari 2014 10:42

Det är ingen som kan förklara hans huvudvärk. Nu ska han testa och ta bort morfintabletten och bara ta vanliga värktabletter.
Älg eller nöt, det är väl lika fint vilket som.
Jösses då, är hon redan 2 år?!
Kram

 
Paula

Paula

4 februari 2014 18:15

http://www.doktorn.com/artikel/allt-om-myelom
hittade denna idag i min mejlbox, kanske några nya rön? Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

5 februari 2014 10:32

När Berra fick reda på att han hade sjukdomen (för tre år sen), så läste jag allt jag kom över om myelom. Men tack för att du tänker på oss! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards