Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Otrolig nonchalans av Bloggplatsen AB

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2014 10:07

Jag har sällan varit med om att någon så totalt struntar i att svara på e-post.


Jag har sen jag startade den här nya bloggen gjort inte mindre än tre förfrågningar via mejl till supporten for Bloggplatsen, på den adress som är angiven på sidan, men inte ens fått ett bevis för att mejlen är mottagna, ännu mindre nåt svar   


Min senaste fråga var varför bara deras logga syns på en FaceBook-delning, i stället för den bild jag har i inlägget.

Att jag delar på FB är ju knappast för att göra reklam för dom.


Appropå reklam, så har jag tagit bort den tillsvidare från bloggen. Det kostar 20 kr/mån, det kan det vara värt, för den är ganska irriterande. Det vore skillnad om man fick betalt för att ha reklamen kvar.

Ha en bra dag!

Nu ska jag ut och ta in ved, så vi kan behålla värmen inne.

 
 
Astrid

Astrid

24 januari 2014 11:11

Jag bloggar på Word press som jag efter två års gruvande flyttade till hemsidan på one.com Men det finns ju många gratis bloggar. Men jag förmodar att om man inte betalar så hänger reklamen med på alla
Synd att one.com bloggen är som den är att det inte går att skriva in länkar
Den är ju jättebra och bra service tycker jag
Jag kom inte åt att betala när datorn gick sönder hade inga nummer osv för jag hade fått det innan datorn kraschade
Så jag smsade och skrev hur det var. Så sent om sider så betalade jag och jag fick ett glatt meddelande om att nu var det betalt för ett år till

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

24 januari 2014 11:27

Jag har ju one.com som webhotell och är jättenöjd med det. Trots att dom håller till i Danmark, så får man alltid svar inom ett dygn, men tyvärr är deras blogg inte den bästa, mest saknade jag att det inte fanns en svarsruta vid kommentaren och att bilderna var så små.

 
Ingrid

Ingrid

24 januari 2014 12:24

Jag trodde bloggplatsen var en gratis bloggplattform, men då är den inte det. Inte ska man behöva betala för att slippa reklam! Och att de inte svarar på mejl är verkligen hemskt dåligt.

Både jag och Astrid har våra wp-bloggar på one.com och det funkar jättebra.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

24 januari 2014 15:26

Jag har ju one.com som mitt webhotell. Bloggplatsen är ju gratis, men om jag vill slippa reklamen så kostar det. :-(

 
Cici

Cici

24 januari 2014 14:15

Det där med vilken bild som visas när du delar blggen på fb satte myror i huvudet på mig också i början men så talade Beppan om att man måste sätta bloggen i kommentarsläge och efter det så visas en av bilderna i blogginlägget på fb. Dock inte alltid samma som visas i rutan som kommer upp innan du skickar. Om du har flera bilder vill säga.

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

24 januari 2014 15:24

Dessvärre vet jag inte hur jag ska göra då, för det alternativet finns inte när jag gör ett nytt inlägg.

 
Lena

Lena

25 januari 2014 14:48

Jag kan hålla med dej om att dom är ganska så sega på att svara på mail!
Men jag kan berätta lite om hur din bild kommer med på FB tex

Gå in på Inställningar & tryck på Färger & utseende, sedan fyller du i om du vill skriva en text i Presentationsrutan & den bild du lägger upp där, är den som syns när du länkar bloggen till facebook! :) Där kan du även göra Top (Header) bilden & en bakgrunds bild :) & välja färger som du vill ha omkring & bakom texten du skriver! den blir mer personlig då :))
Jag tar åxå bort reklamen för mina läsare, tog bort den i ett halvår sist men har glömt hur länge sedan det var ;) kanske dags att göra det igen...

Jag gillar Bloggplatsen, men visst har det förekommit lite strul någon gång, men det gör det hos alla, & allt har rett upp sej med påstötande eller ändå ;)

Har bloggat på denna i över 4 år.

Kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

25 januari 2014 15:56

Tack snälla Lena!
Det är ju otroligt att man inte ska kunna få hjälp av supporten.
Måste man lägga in en ny bild varje gång man vill ha bild med på FB, blir det samma bild hela tiden annars?
Jag är ju så skitdålig på det tekniska, och dessutom väldigt feg att prova mig fram.
Kram

 
Lena

Lena

25 januari 2014 18:49

Så vitt jag vet så kan man bara länka hela blogginlägget till Facebook! -Alltså den som ser överskriften på FB & -din visningsbild- kan då klicka på den & då kommer man till din blogg! man kan inte lägga ut bilder från bloggen till FB, bara länka TILL bloggen! :))

Mej har dom svarat några gånger & andra gånger inte, men då har istället felet rätat till sej! Såg dock nu att dom skrev extra att man skulle höra av sej via mejl om man hade ideer om bloggen eller funderingar... & så svarar dom inte dej sedan! knasigt :( hoppas du får svar på dina funderingar, eller att dom svarar dej snart, annars får du fråga mej, inte för att jag är det minsta teknisk!! tyvärr ;) men det kan ju vara så att jag vet något du undrar ;)
Ser att du lagt ut en presentationsbild! den kommer åxå att finnas med som din visningsbild när du skriver komentarer till alla på Bloggplatsen! :))

Kram & lycka till♥
Pst: Jag slet mitt hår många gånger när jag började blogga här he he fattade ingenting :/ ... ;)

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards