Alla inlägg den 24 januari 2014

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2014 12:43


Jag läser ju mycket, men lyssnar på böcker än mer, för jag läser bara i sängen på kvällen och då somnar jag ofta, eller är för trött för att läsa nån längre stund.


Det har blivit några böcker hitintill i år, jag ska försöka komma ihåg att lägga ut dom i bloggen.


    

Uppgörelsen är den fjärde boken om psykopaten Christopher Silfverbielke som vi tidigare mött i författarduon Buthler & Öhrlunds succéthrillers En nästan vanlig man, Grannen och Återvändaren.

På ytan är Christopher Silfverbielke en charmerande och världsvan affärsman, men bakom masken är han en känslokall psykopat och seriemördare. Efter att ha hållit sig gömd utomlands är nu Silfverbielke tillbaka i Sverige. På själva julafton har han involverat kriminalkommissarie Jacob Colts egen familj i sina ondskefulla handlingar, och nu planerar mördaren sin hämnd på en enslig gård i mörkaste Småland.

Det är upplagt för en sista desperat kraftmätning mellan de två ärkefienderna, en sammandrabbning som hotar att få ödesdigra konsekvenser inte bara för de två männen själva utan för ett stort antal människor i deras omgivning ? mer eller mindre oskyldiga.


I min smak är den för känslokall och otäck, men jag ville lyssna på även den sista delen eftersom jag avverkat dom tre första.


Jag betygsätter för det mesta inte böckerna jag läst eller lyssnat på

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2014 10:07

Jag har sällan varit med om att någon så totalt struntar i att svara på e-post.


Jag har sen jag startade den här nya bloggen gjort inte mindre än tre förfrågningar via mejl till supporten for Bloggplatsen, på den adress som är angiven på sidan, men inte ens fått ett bevis för att mejlen är mottagna, ännu mindre nåt svar   


Min senaste fråga var varför bara deras logga syns på en FaceBook-delning, i stället för den bild jag har i inlägget.

Att jag delar på FB är ju knappast för att göra reklam för dom.


Appropå reklam, så har jag tagit bort den tillsvidare från bloggen. Det kostar 20 kr/mån, det kan det vara värt, för den är ganska irriterande. Det vore skillnad om man fick betalt för att ha reklamen kvar.

Ha en bra dag!

Nu ska jag ut och ta in ved, så vi kan behålla värmen inne.

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2014 10:01

 

När vädret är klart, som det varit senaste dagarna, så kan man se flygningar av det här slaget på himlen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards