Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

5:2 dieten rullar vidare

Av Kicki Fredlund - 21 januari 2014 10:47

Nu har det gått 12 dar sen jag började med 5:2 dieten. Det har alltså bara varit 4 halvfastedagar, den senaste igår.

När jag ställde mig på vågen i morse innan jag duschade, så visade den att jag gått ner 2 kg, kan det verkligen vara möjligt? Var tvungen att ta ett måttband och mäta midjan också  och det visade 1.5 cm minus.   


Nu väntar jag bara på att jag ska bli piggare också, men än har jag inte märkt nåt. Men kanske ändå för nu på f.m har jag hunnit tvätta två maskiner, d.v.s den andra ligger i maskinen nu, tagit reda på gårdagens tvätt, dammsugit nedre våningen, bäddat rena lakan i sängarna, gjort rent i kaminen och eldar för fullt för att få upp värmen i rummet.

Nu ska jag gå och paketera 5 traderapaket, där köparna varit supersnabba med betalningen, för auktionerna gick ut igår och i förrgår.

Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

Katinka

21 januari 2014 11:14

Grattis! Bra jobbat, kul med resultat!

Kicki Fredlund

21 januari 2014 17:52

Tack! Ja, visst är det bra att man ser resultat, men det behöver inte gå så fort.

 
Paula

Paula

21 januari 2014 11:17

Så duktigt av dig, hoppas inte kilona kommer tillbaka lika snabbt som dom försvann! Jag rör mig alldeles för lite just nu, visserligen tar jag några sparkvändor per dag, men de är inte ansträngande nog..
Kram påkramdagen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 januari 2014 17:51

Det är ju inte så mycket jag behöver gå ner, men jag får väl sympatifasta med Berra, för han har ganska många kilon som han skulle må bra av att slippa.
Kram själv på kramdagen!

 
Astrid

Astrid

21 januari 2014 11:34

Det låter ju toppen. Jag hoppas vi snart får varmare så jag gå mina långa turer

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

21 januari 2014 17:49

Ja,du har ju lite onödigt kallt uppe hos dig.

 
Ingrid

Ingrid

21 januari 2014 13:10

Grattis till ett bra resultat! Jag kollade med syrran och hon har hållit på med 5:2 sedan i maj. Enda gången hon gjort avsteg var då de var i Tunisien. Hon gick ner 3-4 kg precis i början, men sen har det inte hänt så mycket mer än att hon tycker att hon mår jättebra av det.
Du verkar i alla fall vara i full fart även om du själv inte tycker att du är så pigg.
Kram

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 januari 2014 17:49

Tack!
jag behöver inte gå ner så mycket mer i vikt, men hoppas bli lite piggare. Kram

 
Ingen bild

Emelie

21 januari 2014 15:54

Oj gud vad ni är duktiga! Själv svullar jag som aldrig förr ;) hälsa morfar från mig också att han ska prova stretcha vaderna som jag visade i julas. Då får han lite längre muskler och säkert inte lika ont :) kraaamar ♡♡♡

Kicki Fredlund

21 januari 2014 17:47

Det var enklare än jag trodde med 5:2.
Passa på att äta och njuta nu så mycket du kan, du behöver lägga på dig några kilon. :-)
Jag påminde morfar nu om stretchingen, för han har naturligtvis inte gjort det sen du visade honom i julas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards