Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2014 17:12

Idag plockade jag ut bilen, den har bara varit utanför garagen nån enstaka gång den här månaden.

Eftersom jag skulle uträtta en del ärenden i Hedemora, så tog vi hundarna med till skogen och gick en promenad där innan vi fortsatte till Hedemora.


Det hade åkt en snöskoter på stigen, så det var inte allt för jobbigt att gå, hundarna var till sig av glädje att få springa lösa i snön, för vi har mest gått efter väg sen i fredags.


Men när vi gått ca halva sträckan så var plötsligt Skorpan borta, hon brukar ibland  ta en liten avstickare på ett par minuter, men nu var hon fortfarande borta när vi kom tillbaka till bilen   förbaskade hund!


Jag körde bilen samma väg som vi gått, en skogsstig lagom bred att klara en bil och ganska jämn, men ingen hund syntes till. Vände tillbaka till utgångsplatsen och åkte sen till det ställe där vi brukar parkera bilen, jo då, där kommer hon knallandes mitt i vägen. Inte så jättebra precis för hennes diskbråck att flänga fram i terrängen i nästan 30 minuter.


 

Nu ligger hon i bädden i hallen och är ganska utslagen.


Av Kicki Fredlund - 13 januari 2014 12:08

I morse var det 14 minusgrader, så nu får man känna av att vintern kom till slut.

Just nu skiner solen, det är inte bara angenämt, för plötsligt syns hundhåren alldeles för tydligt på golvet.

Alltså blev det tvunget att ta en omgång med dammsugaren.


Man är ovan vid att kylan så plötsligt kom efter den långa tiden med plusgrader, men trots att man blir illröd i ansiktet, så är det ändå kanska skönt att promenara med hundarna.


Inga skoterspår är uppkörda än, så det blir mest att gå utefter vägarna.


Idag har jag inte kommit ut än. Det är dag 2 i vår påbörjade 5:2 diet, så jag blev blåst på 11-fikat, men funderar på att ta en slät kopp kaffe (hur nu det ska gå) nu strax efter 12, sen måste jag ta mig till Hedemora, har paket att lämna iväg och behöver även fylla på förråden lite.


Berra har en dålig dag och har gått och lagt sig, han har sån väldig huvudvärk, så det blir väl bara jag och hundarna som åker.


Jag har suttit i timmar och försökt komma underfund med och att lära mig hur läsplattan fungerar. den har ju så otroligt många funktioner.


Jag har iallafall lyckats få en internetuppkoppling (mot husets router), men jag kommer inte åt spelen som jag vill flytta från mobilen, som vanligt har jag glömt mina lösenord   


Av Kicki Fredlund - 13 januari 2014 09:02

 

Jag blir så irriterad på mobilens kamerafunktion, för det tar sån tid innan den tar kortet att motivet hinner försvinna ur bild, eller bli så här suddigt.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards