Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2014 14:30


Idag gick vi en promenad med hundarna runt byns utkant. Oftast åker vi till skogen några km härifrån, men idag höll vi oss hemikring.

Jag har en bit kött på långkok på spisen, det ska bli pepparotssås till den när den är klar.

På f.m har jag bakat bullar, det fanns bara några saffransbullar kvar i frysen. Det har gått åt en del fikabröd under julen, av förklarliga skäl smileyVi var ju inte så få här hemma då.

Medan jag bakade, så åkte Berra och tvättade bilen, den var så otroligt skitig.


Här brukar jag ta sparken så här års, och det brukar vara meterhöga snödrivor i vägkanten smiley

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2014 14:15


Nog är det ett elände att den enda nederbörden vi har är några regndroppar som hänger i en kal björk. Det är ju ändå den 4:e januari och på den breddgraden som jag bor så borde det vara snö nu!

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2014 14:15


Jag tillhör dom som i princip alltid går osminkat, men igår inhandlades både läppstift och mascara

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2014 14:00

Igår åkte vi till Borlänge, hade fått en klipptid till kl 1. Det är så enkelt att kunna ringa till frissan samma dag och få tid ett par timmar senare.

Jag skulle även köpa nya kulspetspennor och en dagbok. För även om jag bloggar här, så nyttjar jag även en dagbok på det gamla sättet.

Kollade på olika ställen på Kupolen, men blev snål för jag tyckte att det var för mycket med ca 150 kr för en dagbok och runt 30 spänn för den enklaste penna.

Jag var också ute efter ett nytt läppstift, då jag kört det gamla i tvättmaskinen tillsammans med jeansen smiley Även här letade jag bara efter nåt billigt och efter att ha sett att många läppstift kostade runt 300, så hittade jag ett för 120 kr, tyckte även att det var mycket men köpte det i alla fall.

På Guldfynd köpte jag en ny halskedja i silver, sen låset gått sönder på min gamla. Jag bär fortfarande en silverboxer i kedja som enda smycke till vardags.

Innan vi åkte hem så tog jag en vända på Dollar Store. Jodå, där fanns pennor i tvåpack för 10 kr, en enda dagbok fanns kvar i hyllan, den kostade 40 kr och inte nog med det i ett ställ med sminksaker fanns det läppstift för 20 kr!

Det begriper väl jag också att det är skillnad på kvallitté på läppstiften, men utifrån min användning så duger ett billigt gott och väl.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards